עוגת גזר (5 טיפים לניהול זמן)

החיים כאמא לשלושה מפתיעים אותי כל פעם מחדש. מערבולת של רגשות, אהבה אינסופית, הכלה ללא גבולות, יצירתיות ,אלתור, תשומת לב לפרטים הקטנים, תשורות קטנות ובלתי צפויות .
כל אלו לעומת התסכול, הכאב, חוסר יכולת להזדהות לעתים , וויתורים שנעשים בלית ברירה, המרדף אחרי הזנב של עצמי, חוסר סובלנות, אי עמידה ביעדים שהצבתי לעצמי, והזמן- הזמן שבורח בין האצבעות.
אני לא מספיקה אפילו לשכוח לעשות את כל מה שאני אמורה לעשות: עבודה, ילדים, בית, חוגים, שעווה, גבות, ימי הולדת , הסעות ושלל מטלות אחרות- לא אחת אני מוצאת עצמי בסוף יום שרועה על הספה , בוהה בהרים של כביסה שהצטברה , ושואלת את עצמי הכצעקתה?
בשנים האחרונות אני משתדלת להיות יעילה. אין ברירה אלא להעלות על דרך המלך את אורח החיים המהיר והמורכב שאנו חיים, ואלו 5 הטיפים שלי לניהול זמן יעיל בעולם שלי כהורה:

1. תכנון שבועי -ידע מוקדם מונע הרבה תקלות, בכל מיני תחומים בחיים. שבו עם עצמכם/בני ביתכם פעם בשבוע , עדיף בסופ"ש, והעלו את כל התכנון לאותו שבוע. ערבו את הילדים ובדקו איתם האם מתקיימים ארועים מיוחדים בבית ספר, מבחנים, ימי הולדת לחברים, טיולים וכו'. ניתן אפילו להשתמש בצבעים שונים לכל סוג של ארוע (למתקדמים בלבד 🙂 )
2. יומן  – לאחר שתכננתם את השבוע העלו על הכתב כל מה שקורה. מנסיון שלי- מה שלא כתוב לא קורה. מכיוון שאני אדם "דיגיטלי" אני אוהבת לנהל את היומן שלי בטלפון הנייד- פגישות, קניות, חוגים, תשלום חשבונות ארועים מיוחדים – הכל נמצא שם. יש לי תזכורת בערך כל חצי שעה על כל דבר ועניין . תזכורת שהופכת לנודניק שמנדנד ומנדנד עד שמבוצע (ולפעמים הוא סתם נדחה ליום אחר). אם אתם אנשים "של פעם" גם יומן קשיח וכתוב הוא פתרון מעולה, העיקר שעושה לכם סדר.
3. יעילות והתייעלות – או במילים אחרות שרותי online. בשנים האחרונות, ובעיקר מאז מגוריי בפריפריה, יצרתי לעצמי תחום התמחות חדש, שגרם לי בעיקר לחקור עולמות מרתקים מעבר למסך המחשב. נהייתי פריקית של קניות ושרותי אונליין. למה לצאת מהבית לעמוד בתור לבנק/ביטוח לאומי/ חנויות פארם או סתם לקנות נעלי בית לכל המשפחה עבור חג החנוכה, כשאפשר לעשות הכל, אבל ממש הכל בלחיצת כפתור. יש כל כך הרבה התייעלות בתחום הזה אפילו בארץ. החל מאתרי ביטוח לאומי ומשרד הפנים , וכלה בשרותי אינטרנט בהן ניתן לפתור בעיות תקשורת דרך המחשב מבלי להזיז את הטוסיק מהכסא. הגדילו לעשות בנושא בזק, כאשר הציעו פתרונות יצירתיים לבעיות תקשורת מאתר הבית שלהם, והכל בלחיצת כפתור מבלי צורך לחכות לטכנאי: במסגרת השרות "בזק שלי" ניתן לצפות בחשבוניות, לבצע תשלומים אונליין, לקבל תמיכה טכנית ללא צורך בהתקשרות טלפונית, ולנהל תקלות ברשת הביתית שלכם מכל מקום וללא צורך בהזמנת טכנאי. חלק מניהול יעיל של הזמן שלי בהחלט בא לידי ביטוי בכאלו פתרונות . זה חוסך לי זמן ובעיקר עצבים!

%d7%91%d7%96%d7%a7

4. לשחרר /לתעדף– לא הכל דחוף ,בהול, סופר חשוב ובעל משמעות לאותו רגע. את לא חייבת תמיד להיות הכי מוצלחת, הכי מהירה, הכי יצירתית, הכי בשלנית, הכי תקתקנית. לפעמים גם לך מותר לחפף באיזו מטלה לגן או לבית הספר. השער לאמהות משקיעניות ישאר פתוח עבורך גם בהזדמנויות אחרות. הכביסה לא תמיד חייבת להיות מקופלת. הבית לא תמיד צריך להיות מצוחצח. הסנדביצים של הילדים לבית הספר לא תמיד חייבים להיות בעלי ערכים תזונתיים גבוהים . לא יקרה כלום אם יום אחד יאכלו סתם לחם עם גבינה צהובה- ירחם השם! ברגע שנשחרר , יתפנה לנו זמן לנשום- וזה הכי חשוב. רוב הזמן אנחנו לא יעילים, עם הלשון בחוץ. לפעמים פשוט צריך לדעת להרפות.

5. זמן לעצמי – הטיפ הזה אולי האחרון ברשימת הטיפים שלי, אבל לאחרונה יש לו סדר חשיבות גבוה הרבה יותר מסתם מספר חמש. זמן לעצמי הוא קדוש. זמן לעצמי הוא מילוי מצברים, תזכורת לעצמי שאני עושה הכי טוב שאני יכולה. אני אוהבת לפנק את עצמי בזמן יצירה, או סתם בכוס קפה עם חברה אהובה. אני מפרגנת לעצמי זמן כזה לפחות פעם בשבוע, לוקחת אוויר, וממשיכה הלאה. מכיוון שאני אוהבת גם אתכם, משתפת אתכם בפינוק האחרון שרקחתי לעצמי במטבח: עוגת גזר מקמח כוסמין מלא .

מתכון לעוגת גזר 

מצרכים – ל-2 תבניות אינגליש

  • 3 ביצים בינוניות
  • 1+1/4 כוסות סוכר חום (ניתן להמיר רבע כוס בדבש/סילאן)
  • 3/4 כוס שמן קנולה
  • 11/2 כוסות קמח כוסמין מלא
  • 1 כפית אבקת אפיה
  • 1 כפית אבקת סודה לשתייה
  • 1 כפית גדושה קינמון
  • חצי כוס קוקוס (לא חובה)
  • קורט מלח
  • 3 גזרים מגורדים דק על פומפיה
  • אפשר להוסיף- אגוזים/צימוקים

אופן ההכנה

  1. מחממים את התנור ל-175 מעלות. משמנים את התבניות.
  2. מערבבים את הסוכר, השמן והביצים במשך כדקה במהירות בינונית.
  3. מוסיפים את שאר המרכיבים, למעט הצימוקים, האגוזים והגזר. מערבבים .
  4. מוסיפים את הגזר המגורד ומערבבים .
  5. מרפדים תבנית בתרסיס שמן- אני אוהבת לפזר גם קוקוס, אף פעם אין מספיק קוקוס לטעמי. יוצקים את הבלילה לתבניות.
  6. אופים 35-30 דקות, עד שהעוגה קפיצית למגע וקיסם הננעץ במרכזה יוצא עם פירורים לחים.
  7. העוגה נשמרת מעולה במקרר כמה ימים

בתאבון!!!

2 מחשבות על “עוגת גזר (5 טיפים לניהול זמן)

  1. תודה על התזכורת אלונה…
    כרגיל כיף לקרוא אותך…
    העוגה נראית שווה ממש…
    נראה איך יגיבו המתבגרות או יותר נכון המתפגרות….:)

    בברכה,
    *לימור אלון *
    *050-7538303*

    אהבתי

כתיבת תגובה